Конкурентний аналіз як інструментарій формування стратегії виходу вітчизняних підприємств на світовий ринок

Автор(и)

  • М. В. Савченко Донецький національний університет імені Василя Стуса
  • В. М. Іванов Місія ООН в Південному Судані, м. Малакал, П. Судан

DOI:

https://doi.org/10.31558/2307-2318.2022.1.5

Ключові слова:

конкурентноспроможніть; ринок курятини; агропромисловий комплекс; конкурентна перевага; аналіз; експорт; імпорт; оцінка конкурентоспроможності

Анотація

У роботі обгрунтовано, що інформаційне забезпечення є невід'ємною частиною успішного функціонування агропромислового підприємства. Прийняття стратегічних маркетингових рішень базується на засадах вичерпної, актуальної та достовірної інформації, яку можливо сформувати на основах конкурентного аналізу ринку.
Виробництво курятини у Україні є важливою та потужною складовою експортного потенціалу країни та вирізняється надзвичайно високою динамікою росту та конкурентністю. У роботі дослідженно стан ринку курятини у світі, здійснено аналіз його виробництва, експорту, імпорту та споживання за останні роки за регіональною ознакою, розглянуто світові тенденції його розвитку та ключові показники розвитку ринку курятини в Україні. За результатами аналізу, визначивши сучасний стан ринку виробництва курятини в Україні, було ідентифіковано виклики, з якими стикаються вітчизняні виробники у їх прагненні щодо збереження конкурентних переваг продукції в сучасних умовах розвитку світової економіки.
Доведено необхідність зміцнення конкурентоспроможності вітчизняних агропромислових підприємств шляхом дотримання обраної конкурентної стратегії, вибір якої залежить від типу поведінки підприємства: креативний тип, адаптивний тип та забезпечувальний тип. На основі матриці конкурентної поведінки підприємства визначено стратегії, що притиманні кожному типу. На основі аналізу показників оцінки ефективності діяльності найбільших експортерів курятини визначено їх конкурентні стратегії.

Біографії авторів

М. В. Савченко , Донецький національний університет імені Василя Стуса

д.е.н., професор, завідувач кафедри міжнародних економічних відносин

В. М. Іванов , Місія ООН в Південному Судані, м. Малакал, П. Судан

спеціаліст з виконання повітряних операцій

Посилання

Olszewska B., Piwoni-Krzeszowska E., 2004, Partnerstwo z klientami szansą zwiększania konkurencyjności przedsiębiorstwa, [w:] Olesiński Z., Szplit A. (red.), Przedsiębiorstwo i region w zjednoczonej Europie, Akademia Świętokrzyska. URL: https://www.sciencedirect.com/science/article/pii/S1877042815052659

Как заработать миллионы на производстве мяса и яиц птицы? URL: https://inventure.com.ua/analytics/articles/kak-zarabotat-milliony-na-proizvodstve-myasa-iyaic-pticy

Overview of global meat market developments in 2020, FAO UN, 2021.

Світовий ринок м’яса птиці. URL: https://agrotimes.ua/article/svitovyj-rynokmyasa-ptyczi/

Офіційний сайт Державного комітету статистики України. URL: http://www.ukrstat.gov.ua/

Баланс попиту і пропозиції м'яса і м'ясопродуктів. Eкономічний дискусійний клуб. URL: http://edclub.com.ua/sites/default/files/users/user431/12_2020_0.pdf.

Аграрний 2019-й: птиця утримує лідерство на ринку м’яса. URL: https://agravery.com/uk/posts/show/agrarnij-2019-j-ptica-utrimue-liderstvo-na-rinku-masa/

Офіційний сайт Продовольчої та агропромислової організації ООН. URL: https://www.fao.org/faostat/ru/#data/PP/visualize.

Союз птахівників України. URL: http://www.poultryukraine.com

Українські птахівники у 2020 році принесли Україні $560 млн експортної виручки: аналіз компаній-експортерів та показників продукції 2021. URL: https://agropolit.com/rating/ukrayinski-ptahivniki-u-2020-rotsi-prinesli-ukrayini-560-mlneksportnoyi-viruchki-analiz-kompaniy-eksporteriv-ta-pokaznikiv-produktsiyi.

Алексич К. О. Стратегічний конкурентний аналіз як інструмент формування конкурентних переваг у системі забезпечення конкурентоспроможності підприємства. Науковий вісник Ужгородського національного університету. 2016. Випуск 10. Ч. 1. С. 10-17.

##submission.downloads##

Опубліковано

2022-05-22

Номер

Розділ

Статті