Фактори інноваційного розвитку туристичних дестинацій

Автор(и)

  • Н. В. Корж Вінницький торговельно-економічний інститут КНТЕУ
  • Н.В. Онищук Вінницький торговельно-економічний інститут КНТЕУ

DOI:

https://doi.org/10.31558/2307-2318.2021.4.5

Ключові слова:

туризм; знання; емоційний капітал; SMART-критерії; розумний туризм; розумне місто

Анотація

У статті розглядається поняття «розумної» туристичної дестинації і аналізуються типові особливості «розумної» дестинації і «розумного» міста. На основі узагальнення передового зарубіжного досвіду розглянуті технологічні основи «розумного» туризму. Пропонується оригінальна модель основних чинників інноваційного розвитку туристських дестинацій. Обґрунтовано, що «розумний туризм» привносить додаткові соціальні та економічні вигоди, сприяє підвищенню конкурентоспроможності високих технологій в туристичній сфері, оптимізує професійну структуру туризму і збагачує емоціональний капітал туриста. Крім того, він формує попит, регулює споживання між традиційними і інноваційними додатковими послугами.

Біографії авторів

Н. В. Корж , Вінницький торговельно-економічний інститут КНТЕУ

доктор економічних наук, професор

Н.В. Онищук , Вінницький торговельно-економічний інститут КНТЕУ

кандидат економічних наук, доцент

Посилання

New Platform Tourism Services (or the so-called Sharing Economy) – Understand, Rethink and Adapt. UNWTO, 2017.- URL: https://www.e-unwto.org/doi/book/ 10.18111/9789284419081

Smart cities of the world. Energy, Transport and Lighting 2016-2021. UK, Juniper Research Ltd. – URL: https://www.juniperresearch.com/researchstore

Туник О. М. Смарт-туризм: система взаємовідносин в дестинації. Міжнародний туристичний бізнес : зб. наук. ст. студ. денної і заочної форми навч. / відп. ред. А. А. Мазаракі. Київ : Київ. нац. торг.- екон. ун-т, 2017. С. 329–335

Савіна Г. Г., Яковенко О. В. Управління клієнтською базою туристичного підприємства із застосуванням інтернет-ресурсів: економічний аспект. Науковий вісник Ужгородського національного університету. Випуск 25. Частина 2. 2019. С. 107-110

Descubre la gastronomía Alicantina y vive experiencias únicas con alicante SMART destination. - URL: http://alicantesmartdestination.com

Xiang, Z., Tussyadiah, I., and Buhalis, D. (2015): «Special Issue: Smart destinations», Journal of Destination Marketing & Management, 4(3), 143-201.

Lamsfus C., Martín D., Alzua-Sorzabal A., Torres-Manzanera E. (2015) Smart Tourism Destinations: An Extended Conception of Smart Cities Focusing on Human Mobility. In: Tussyadiah I., Inversini A. (eds) Information and Communication Technologies in Tourism 2015. Springer, Cham pp.363-375

Gretzel, U., Ham, J., and Koo, C. (2018): «Creating the City Destination of the Future – The Case of Smart Seoul», in Wang, Y., Shakeela, A., Kwek, A., and KhooLattimore, C. (eds.), Managing Asian Destinations, Cham, Switzerland, Springer, 199-214.

Hwang, J., Park, H.-Y., & Hunter, W. C. (2015). Constructivism in Smart Tourism Research : Seoul Destination Image. Asia Pacific Journal of Information Systems, 25(1), 163– 178. https://doi.org/10.14329/apjis.2015.25.1.163

Koo, C., Shin, S., Kim, K., Kim, C., and Chung, N. (2013): «Smart Tourism of the Korea: A Case Study», PACIS 2013. Accessed online (July 1, 2018) at: http://www.pacisnet.org/proceeding.php?paperyear=2013.

D., Li, X., and Li, Y. (2013): «China’s “smart tourism destination” initiative: A taste of the service-dominant logic», Journal of Destination Marketing & Management, 2(2), 59-61.

##submission.downloads##

Опубліковано

2021-11-03

Номер

Розділ

Статті