Основні види ризиків та їх вплив на конкурентоспроможність молокопереробних підприємств
Ключові слова:
ризики, фактори ризиків, управління ризиками, якість молока-сировини та молочної продукції, конкурентоспроможність молокопереробних підприємствАнотація
У статті доведено, що більшість господарських рішень підприємцями приймається в умовах невизначеності та ризику, що пов’язано із недостатньою кількістю інформації, високим рівнем конкуренції, змінами у зовнішньому середовищі, а інколи ще й з невірними діями з боку управлінців. Наголошено на необхідності враховувати галузевий фактор, адже рівень ризикованості, види ризиків та їх ступінь впливу буде залежати саме від галузевих чинників та особливостей ведення бізнесу. Розглядаються фактори ризикованості діяльності вітчизняних молокопереробних підприємств. Авторами виділено сукупність господарських ризиків, що найбільш суттєво впливають на роботу молокопереробних підприємств. Детально проаналізовані ресурсний та виробничий ризики, а також ризики у сфері збуту готової продукції, основні чинники даних ризиків та вказані наслідки від їх настання. Наголошено на необхідності оцінки ступеня ризиків, їх прогнозування та впровадження системи управління ними. Все це сприятиме підвищенню конкурентоспроможності молокопереробних підприємств та забезпеченню високої якості продукції, що пропонується споживачам.Посилання
Сулим М.В. Обґрунтування господарських рішень та оцінювання ризиків: Підручник для студ. вищ. навч. закладів / М.В. Сулим, О.С. Пенцак. – Львів: «Новий Світ – 2000», 2012. – 330 с.
Гуменник В.І. Менеджмент організацій: навч. посіб. / В.І. Гуменник, Ю.С. Копчак, О.С. Кондур. – К.: Знання, 2012. – 503 с.
Донець Л.І. Обґрунтування господарських рішень та оцінювання ризиків. Навч. посіб. / Л.І. Донець, О.В. Шепеленко, С.М. Баранцева та ін. – К.: Центр учбової літератури, 2012. – 472 с.
Системне забезпечення конкурентоспроможності підприємств м'ясної і молочної промисловості України: Монографія. / Т.Л. Мостенська, О.І. Драган, І.В. Суха / Національний ун-т харчових технологій. – Київ, 2010. – 268 с.
Молочные берега // Food UA Продукты Украины. – 2014. – № 1(53). – С. 16–20.
Тенденції ринку молока та молочних продуктів за підсумками 2014 року // Продукты & Ингредиенты. – 2015. – № 1-2(120-121). – С. 40–41.
Иванов А. В. Настольная книга маркетолога. / А. В. Іванов. – СПб.: Питер, 2004. – 256 с.
Кисломолочные продукты в Украине (рынок, упаковка, тенденции) // Упаковка. – 2014. – № 5 – С. 22–25.