Формування іміджу територій в контексті сталого розвитку
Ключові слова:
імідж територій, сталий розвиток територій, територіальний маркетинг, економічний розвитокАнотація
Стаття присвячена питанням іміджу територій, проблемам його формування в контексті сталого розвитку. Зазначено, що територіальний імідж стає реальним і надзвичайно важливим ресурсом економіки, виступає одним із інструментів залучення інвестицій. Приділено увагу сталому розвитку територій і територіальному маркетингу. Акцентовано увагу на тому, що питання розвитку територій сьогодні тісно пов’язано з концепцією сталого розвитку. На основі аналізу зарубіжного досвіду встановлено, що маркетинг виступає ефективним методом підтримки місцевого економічного розвитку і залучення інвестицій. Актуалізовано необхідність формування іміджу територій як одного з інструментів підвищення інвестиційної привабливості. Розглянуто поняття «імідж територій». Розглянуто функції, які виконує імідж територіальної одиниці. Зазначено, що одним з найважливіших інструментів формування іміджу є комунікаційні елементи. Встановлено, що імідж можна умовно поділити на об'єктивні і суб'єктивні складові. Визначено та охарактеризовано основні етапи процесу формування іміджу території.Посилання
Евстигнеева Л., Евстигнеев Р. Субфедеральные аспекты глобализации / Л. Евстигнеева, Р. Евстигнеев // Вопросы экономики. - 2003. - № 5. – С. 22-29.
Панкрухин А.П. Маркетинг территорий / А.П. Панкрухин // Новый маркетинг. – 2006. - №22. – С. 46-49.
Концепція сталого розвитку населених пунктів : Постанова Верховної Ради України [Електронний ресурс]. – Режим доступу : http://zakon.rada.gov.ua.
Закон України про Генеральну схему планування території України // Відомості Верховної Ради України. – 2002. - № 30. – Ст. 204.
Вакуленко В. Міський маркетинг як інструмент стратегічного планування економічного розвитку міста / В.Вакуленко // Управління сучасним містом. – 2002. - №4-6 (6). – С. 92-95.
Важенина И.С. Теоретико-методологические основы определения сущности репутации территории. – Екатеринбург: Институт экономики УрО РАН, 2006.
Важенина И.С. Имидж и репутация территории как основа продвижения в конкурентной среде / И.С. Важенина // Маркетинг в России и за рубежом. – 2006. - №6 (56). – С. 82-98.
A. Luczak, Wizerunek miasta jako element strategii marketingowej [w:] Marketing terytorialny, red. T. Markowski, PAN Komitet Przestrzennego Zagospodarowania Kraju, Warszawa 2002, s. 189
A. Luczak, Wizerunek jako element strategii marketingowej….., s. 166-171.
Marketing Place’s – Attracting Investment, Industry and Tourism to Cities, States and Nations, The Free Press, New York 1993, s. 167.