Інтернаціоналізація сімейного бізнесу: сутність процесу та чинники впливу.

Автор(и)

  • Yu. Solonenko Донецький національний університет імені Василя Стуса

DOI:

https://doi.org/10.31558/2307-2318.2018.2.10

Ключові слова:

сімейний бізнес, тенденції сімейного бізнесу, інтернаціоналізація сімейного бізнесу, брендинг сімейного бізнесу, професійність сімейного бізнесу, мережа сімейного бізнесу

Анотація

У статті розглянуто роль та місце сімейного бізнесу як ефективної форми підприємництва у світовій економіці. Представлено інтернаціоналізацію сімейних компаній як тенденцію сучасного підприємницького середовища. Визначено зміст та напрями інтернаціоналізації сімейного бізнесу. Узагальнено чинники впливу та особливості інтернаціоналізації сімейних компаній. Приведено приклади інтегрування українських сімейних компаній у світову економіку. Виявлено переваги інтернаціоналізації для сімейних компаній. Окреслено взаємозв’язки між інтернаціоналізацією і брендами сімейного бізнесу, управлінням сімейними фірмами, комунікаційною мережею сімейних компаній. Запропоновано перспективні маркери подальших досліджень, серед яких: вплив інтернаціоналізації сімейних компаній на розвиток сімейного бізнесу на внутрішньому ринку; брендинг та інтернаціоналізація; професіоналізація сімейних менеджерів і інтернаціоналізація; навчання за кордоном і інтернаціоналізація власного сімейного бізнесу; роль несімейних менеджерів в інтернаціоналізації сімейного бізнесу.

Біографія автора

Yu. Solonenko, Донецький національний університет імені Василя Стуса

старший викладач кафедри підприємництва, корпоративної та просторової економіки

Посилання

Families in Business for the long term. – Mode of access : http://www.europeanfamilybusinesses.eu/. – Title from the screen.

Лігоненко Л. Приватний та сімейний бізнес: ситуація у світі та українські реалії / Л. Лігоненко, Г. Піратовський // Торгівля і ринок України / Донецький національний університет економіки і торгівлі ім. М. Туган-Барановського. – 2013. – Вип. 36. – С. 230- 242.

Johanson, J. The Uppsala internationalization process model revisited: From liability of foreignness to liability of outsidership/ J. Johanson, J-E. Vahlne // Journal of International Business Studies. – 2009. – Vol. 40. – Р. 1-21.

Thomas, J. Determinants of the internationalization pathways of family firms: An Examination of Family Influence / J. Thomas, С. Graves // Family Business Review, – 2008. – Vol. 21 (2) – P. 151-167.

Astrachan C. B. Family Business Branding. Leveraging stakeholder trust / C. B. Astrachan, J. H. Astrachan. – London: IFB Research Foundation, 2015. – 46 р.

Pinho, J-C. The impact of ownership: Location Specific advantages and managerial characteristics on SME foreign entry mode choices / J-C. Pinho // International Marketing Review. – 2007. – Vol. 24 (6). – P. 715-734.

Claver, E. The internationalisation process in family firms: choice of market entry strategies / E. Claver, L. Rienda, D. Quer // Journal of General Management. – 2007. – Vol. 33 (1). – P. 1-14.

Офіційний сайт компанії Red Head. [Електронний ресурс]. - Режим доступу: http://redhead.ua/

Офіційний сайт компанії GST. [Електронний ресурс]. - Режим доступу: https://www.plomba.net/main/o-kompanii/

Офіційний сайт компанії ESKADA M. [Електронний ресурс]. - Режим доступу: http://eskada-m.com/

##submission.downloads##

Номер

Розділ

Статті