Фестивалі вуличної їжі як елемент туристичної дестинації

Автор(и)

  • Ю. В. Солоненко Донецький національний університет імені Василя Стуса

DOI:

https://doi.org/10.31558/2307-2318.2021.4.22

Ключові слова:

фестиваль вуличної їжі; туристична дестинація; життєвий цикл дестинації; гастрономічний туризм

Анотація

Для багатьох світових економік сфера туризму є одним із головних пріоритетів, адже надходження до бюджетів від неї знаходяться на доволі високому рівні. Гастрономічний туризм у світі та в Україні, зокрема, набирає все більшу популярність серед різних категорій туристів. У статті досліджено та проаналізовано особливості фестивалів вуличної їжі як елементу туристичної дестинації в сучасних умовах економічного розвитку. Обґрунтовано необхідність наукового дослідження заявленої тематики. Дестинації ми розглядаємо як локаційні об’єкти, які володіють туристично-рекреаційними ресурсами, доступними завдяки наявності необхідної інфраструктури, що доводяться до споживача у формі сформованого та підготовленого до продажу туристичного продукту сучасними засобами маркетингових комунікацій у системі важелів інтегрованого управління суб’єктами господарювання. Гастрономічний туризм позиціонується нами як чинник соціально-економічного розвитку територій. Простежено розвиток та особливості фукціонуваня відомих світових фестивалів їжі: Bacon Fest (м.Сакраменто, США), Фестиваль їжі та вина (м.Мельбурн, Австралія ), Peixe em Lisboa (Португалія), Brussels Food Truck Festival (м.Брюссель, Бельгія), Pizzafest (м.Неаполь, Італія), Taste of Chicago (м.Чикаго,США), Fiesta del Marisco (м.О-Грове, Іспанія), Salon du chocolat (м.Париж, Франція), Ribfest Торонто (Канада), Foodies Festival Брайтон (Великобританія) та ін. Підкреслено вплив гастрономічного туризму на формування бренду туристичного місця, в просторових межах якого він відбувається. Визначено основні характеристики життєвого циклу та виявлено фактори, які впливають на стадії розвитку фестивалів вуличної їжі в контексті туристичної дестинації. Отже, фестивалі вуличної іжі не тільки долучають туристів до гастрономічних надбань краю, але й сприяють ознайомленню з культурно-історичними, соціальними, економічними, археологічними особливостями регіону.

Біографія автора

Ю. В. Солоненко , Донецький національний університет імені Василя Стуса

к.е.н., доцент кафедри підприємництва, корпоративної та просторової економіки

Посилання

Оксфордський словник понять і термінів. URL: https://www.oxfordreference.com

3акон України «Про туризм». URL: http://zakon1.rada.gov.ua/cgibin/laws/main.cgi

UNWTO World Tourism Barometer. Edition 2016. URL: http://unwto.org/facts/eng/barometer.htm.

Офіційний сайт всесвітної асоціація гастрономічного туризму. URL: http://www.worldfoodtravel.org

Офіційний сайт Глобальної асоціації гастрономічного туризму. URL: https://www.globalfoodtourism.com

Драчева Е. Л. Гастрономический туризм: современные тенденции и перспективы. URL:http://cyberleninka.ru/article/n/gastronomicheskiy-turizmsovremennyetendentsii-i-perspektivy

Бусигін А. П. Як організувати кулінарний туризм? Готельний і ресторанний бізнес. 2016. N 2. С. 74–76.

Расулова А.М. Потенціал ресторанного бізнесу у розвитку гастрономічного туризму України. Економіка та держава. 2015. No 5. С. 78–83.

##submission.downloads##

Опубліковано

2021-11-05

Номер

Розділ

Статті