Інструментальні стратегії маркетингу закладу охорони здоров'я.

Автор(и)

  • A. Mischuk Донецький національний університет імені Василя Стуса

Ключові слова:

ринок медичних послуг, маркетинг медичних послуг, елементи маркетингу-мікс, медична послуга, стратегії маркетингу-мікс

Анотація

Висвітлено роль маркетингу медичних послуг в діяльності закладів охорони здоров'я як невід'ємної складової, що забезпечує ефективність їхньої діяльності; на основі аналізу праць вітчизняних та закордонних авторів обґрунтовано вибір необхідних елементів маркетинг-мікс у сфері медичних послуг та визначено їх місце; доведено ключову роль послуги в комплексі маркетингу закладу охорони здоров'я; розглянуто інструментальні стратегії маркетингу – сервісну, цінову, розподільчу, комунікаційну, персоналу, процесу, матеріального свідоцтва; висунуто гіпотезу щодо наявності істотного позитивного впливу інструментальних маркетингових стратегій закладів охорони здоров'я на їхню діяльність; автором здійснено маркетингові дослідження методом опитування клієнтів окремих лікувальних установ м. Вінниці, результати яких опрацьовано за допомогою вбудованих статистичних функцій табличного редактора EXCEL; оцінено вплив зазначених стратегій на задоволеність клієнтів та на ефективність діяльності закладів охорони здоров'я на ринку.

Біографія автора

A. Mischuk, Донецький національний університет імені Василя Стуса

старший викладач кафедри маркетингу

Посилання

Рожкова Е. В. Разработка инновационных услуг: методология подхода [Текст]. – Ульяновск: УлГУ, 2011.

Booms, B., & Bitner, M. (1981). Marketing Strategies and Organization Structures for Services Firms. In James Donnelly & William George (Eds.), Marketing of services: 1981 special educators’ Conference Proceeding (pp. 46–51). Chicago: American Marketing Association.

Lovelock, C. (2001). Services Marketing People, Technology, Strategy (4th ed.). Prentice Hall.

Ahmad, A. (2007). The Impact of Competitive Environment on Services Marketing Mix Strategy of HealthOrganizations in Developing Countries: Jordanian Private Sector Hospital Senior Managers Perspective.Unpublished PhD Thesis, The University of Huddersfield, UK.

Zeithaml, V., & Bitner M. (2000). Services Marketing: Integrating Customer Focus Across the Firm (2nd ed.). Irwin McGraw-Hill.

Kotler, P. (2000). Marketing Management: The Millennium Edition (10th ed.). Prentice Hall International Inc.

Palmer, A. (2001). Principles of Services Marketing (3rd ed.). UK: McGraw-Hill Publishing Company.

McCarthy, J. (1964). Basic Marketing: A Managerial Approach (2nd ed.). Richard D.IRWIN, INC.

Kotler, P., & Armstrong, G. (2011). Principles of Marketing. Pearson. www.ccsenet.org/ijms International Journal of Marketing Studies Vol. 5, No. 6; 2013

Duffy, J. (2000). Measuring customer capital. Strategy & Leadership, 28(5), 10-15.

Jones, R. (2003). Making health information accessible to patients. Aslib Proceedings, 55(5/6), 334–338.

Shimp, T. (2003). Promotion Management and Marketing Communications. Fort Worth, TX: The Dryden Press. Shostack, L. (1982). How to design a service. European Journal of Marketing, 16(1), 49–64.

Bitner, M. (1990). Evaluating Service Encounters: The Effects of Physical Surroundings and Employee Responses. Journal of Marketing, 54(2), 69–82.

Kasper, H., Helsdingen, P., & Vries, J. (1999). Services Marketing Management: An International Perspective. John Wiley & Sons Ltd.

Keegan, O., & McGee, H. (2002). A Guide to Hospital Outpatient Satisfaction Surveys. Practical Recommendations and the Satisfaction with Outpatient Services (SWOPS) Questionnaire. Dublin: Royal College of Surgeons in Ireland.

Ennew, C., & Watkins, T. (1998). Insurance Marketing. In Ennew, Christine, Watkins, Trevor, Wright, & Mike (Eds.), Marketing Financial Services. Butterworth Heinemann.

Grönroos, C. (2000). Service Management and Marketing. A Customer Relationship Management Approach. Chichester: Wiley & Sons.

Orava, M., & Tuominen, P. (2002). Curing and caring in surgical services: a relationship approach. Journal of Services Marketing. http://dx.doi.org/10.1108/08876040210447379

Keller, K. (2003). Strategic Brand Management: Building, Measuring, and Managing Brand Equity (2nd ed.). Englewood Cliffs, NJ: Prentice-Hall.

Avlonitis, J., & Indounas, A. (2005). Pricing objectives and pricing methods in the services sector. Journal of Services Marketing, 19(1), 47–57.

Nagle, T., & Holden, R. (1995). The Strategy and Tactics of Pricing. Englewood Cliffs, NJ: Prentice-Hall. Е

Carter, R., Ennew, C., & Wright, M. (1989). Deregulation and Distribution of Personal Financial Services in the UK. Journal of American Society of CLU&CHFC, July, 68–73.

Renner, C., & Palmer, E. (1999). Outsourcing to increase service capacity in a New Zealand hospital. Journal of Management in Medicine, 13(5), 325–338.

Andaleeb, S. (1994). Hospital Advertising the Influence of Perceptual and Demographic Factors on Consumer Dispositions. Journal of Services Marketing, 8(1), 48–59.

Wangenheim, F., & Bayón, T. (2004). The effect of word of mouth on services switching Measurement and moderating variables. European Journal of Marketing, 38(9/10), 1173– 1185.

Collier, D. (1991). New Marketing Mix Stresses Service. The Journal of Business Strategy, 12(2), 42–45.

Storbacka, K. (1994). The Nature of Customer Relationship Profitability. Analysis of Relationships and Customer Bases in Retail Banking. Swedish School of Economics and Business Administration, Helsingfors, No.55.

Ojasalo, J. (1999). Quality Dynamics in Professional Services. Swedish School of Economics and Business Administration, Helsinki.

##submission.downloads##

Номер

Розділ

Статті